קורס קבלן שיפוצים

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

בישראל ישנם אלפי אנשי מקצוע העוסקים בתחום השיפוצים, אך מעולם לא עברו הכשרה מקצועית רשמית בתחום. הכשרה זו יכולה להיראות לרבים כמיותרת, אלא שאין אף קבלן שיפוצים שעבר קורס קבלן שיפוצים ונותר אותו איש מקצוע כשהיה לפני הקורס. המדובר בקורס מקצועי שמרחיב מאוד את מעגלי הידע של קבלן השיפוצים ומעניק לו כלים חדשים שטרם הכיר, לא רק בהיבטים המקצועיים של ביצוע עבודות השיפוצים, אלא גם בכל היבטי הניהול, הלוגיסטיקה וההיבטים המשפטיים והרגולטוריים של עבודתו. אז מה לומדים במסגרת קורס קבלן שיפוצים? למי מתאים הקורס? האם הקורס מעניק הטבות ספציפיות שלא ניתן להשיג בלעדיו? היכן ניתן ללמוד את הקורס? האם הקורס דורש הכרה של רגולטור כלשהו? על שאלות אלו ועוד עונים לכם בשורות הבאות, המומחים של המרכז ללימודי בניין, המציע בין היתר, גם קורס מקצועי לקבלני שיפוצים.

למי זה מתאים ומה זה נותן?

הדבר הראשון שנרצה לדבר עליו הוא נושא ההתאמה לקורס, ובהיבט זה ישנם שני סוגים של בעלי מקצוע שלהם יכול להתאים קורס קבלן שיפוצים יותר מכל: פעם אחת אלו הם קבלני שיפוצים פעילים המעוניינים להעמיק את הידע שלהם ולרכוש השכלה מקצועית רשמית בתחום ופעם שניה אלו הם אנשים המעוניינים לנהל עסק קבלני, גם אם הם עצמם הם לא הקבלנים המבצעים את העבודה בפועל. בכדי להתקבל לקורס יש לעמוד בקריטריונים מחייבים לקבלה לקורס ובכלל זה 10 שנות לימוד, 5 שנות ניסיון עבודה בתחום השיפוצים או הבניין, מתמטיקה ברמה של 10 שנות לימוד וראיון אישי.

ככלל, אחת הסיבות המרכזיות שבגינן בוחרים קבלנים לעבור קורס קבלן שיפוצים היא הפתח שהקורס מעניק להם להירשם כקבלנים רשומים בפנקס הקבלנים של רשם הקבלנים במשרד השיכון. קבלן רשום הוא מעמד נכסף על ידי כל קבלן וכחלק מתהליך הרישום של קבלן, נבחנת גם ההשכלה המקצועית שלו בתחום. קבלני שיפוצים שאין להם כל השכלה רשמית בתחום לא יוכלו להירשם כקבלנים רשומים ויהיה עליהם להשלים תחילה קורס קבלן שיפוצים בכדי להמשיך הלאה בתהליך הרישום. זאת הסיבה המרכזית כאמור שאנשי מקצוע בתחום פונים ללימודי קורס זה, ואם אתם רוצים להתקדם ולהתפתח בתחום, כדאי להשלים את הקורס בהזדמנות הראשונה כך שההשכלה הנדרשת תעמוד לרשותכם כשתזדקקו לה בהמשך הדרך.

ראו גם: קורס קבלן בניין

מהם הנושאים הנלמדים במסגרת קורס קבלן שיפוצים?

במסגרת קורס קבלן שיפוצים נלמדים שורה של נושאי לימוד המהווים את ליבת עבודתו של קבלן שיפוצים טיפוסי. נושאים אלה כוללים את תורת הבנייה, מלאכת הבנייה, חומרי בניין, ציוד בנייה, חישוב ויציבות מבנים, קריאת מפות, קריאת דו"חות ומסמכים מקצועיים בענף הבנייה והשיפוצים, עבודות חשמל, שימור מבנים, פיתוח סביבתי ועוד. מעבר לכך, עוברים משתתפי הקורס הכשרה בהיבטים המשפטיים והרגולטוריים של עבודת השיפוצים ובכלל זה תקנים ותקנות בתחום הנדסת הבניין, היתרי בנייה, עבודה מול רשות מקומית ורשויות ממשלתיות, חובות מרכזיות שחלות על כל קבלן שיפוצים ועל כל עבודת שיפוצים וכן הלאה. לבסוף, במסגרת קורס קבלן שיפוצים נלמדים גם נושאים שמיועדים להעניק לקבלן יכולות ניהול טובות של העסק ובכלל זה ניהול עובדים, ניהול כוח אדם, ניהול פיננסי, תמחור, שיווק, ארגון העבודה והביצוע, בטיחות ועזרה ראשונה.

 

באילו מוסדות לימוד ניתן ללמוד את הקורס?

ככלל, קורס קבלן שיפוצים הוא אינו קורס שמפוקח על ידי משרד ממשלתי כלשהו וכל מטרתו הוא להעניק תעודת הסמכה מקצועית לבוגרי הקורס שעמדו בתנאי המעבר של הקורס. יחד עם זאת, בעת ביצוע תהליך הרישום של קבלן שיפוצים רשום, נבחנת ההשכלה הקודמת של הקבלן ובמסגרת זו נבחנים היקף הלימודים ונושאי הלימוד שנלמדו. בהתאם לכך, חשוב מאוד לוודא כי מוסד הלימוד בו אתם בוחרים לעבור קורס קבלן שיפוצים, כולל בתכנית ובמסלול הלימודים שלו את כל הנושאים הנדרשים לצורך רישום קבלן ואת שעות הלימוד המינימליות הנדרשות למטרה זו.

בישראל ישנם כמה וכמה מוסדות לימוד המלמדים את מקצועות הבנייה השונים, ובכלל זה מציעים גם לימודי קורס קבלן שיפוצים. כל מוסד מגדיר בעצמו את תכנית הלימוד שלו, אם כי ברובם המכריע ישנה הקפדה על הכללת כל הנושאים המחויבים לצורך רישום קבלנים. מעבר לכך, יכול מוסד הלימוד לשלב לימודים מעשיים, סדנאות, לימודים פרונטליים, מקצועות נוספים להרחבת מעגלי הידע ולהעשרה וכן הלאה, הכל בהתאם לתכנית הלימוד של המוסד הספציפי.

ככלל, הבחירה במוסד הלימוד הספציפי בו אתם רוצים לעבור קורס קבלן שיפוצים היא בחירה חופשית שלכם, שבה אתם רוצים לוודא שני דברים: א' שתכנית הלימודים כוללת בתוכה את כל דרישות המינימום לרישום קבלן אצל רשם הקבלנים וב' שהתכנית כוללת בתוכה את נושאי ההעשרה הנוספים שאתם רוצים לכלול בלימודים. מעבר לכך, יש לכם חופש מוחלט בבחירת מוסד הלימוד על פי המיקום שלו וקרבתו למקום המגורים שלכם, על פי פרישת שעות הלימוד וההתאמה ליכולת שלכם להמשיך לעבוד במקום עבודתכם ועל פי עוד שורה של פרמטרים שתוכלו לבחון כמו סגל המרצים, המוניטין של המוסד, תנאי הלימוד במקום וכן הלאה.

המרכז ללימודי בניין הוא אחד ממוסדות הלימוד המובילים בישראל למקצועות הבנייה, ובכלל זה מציע קורס קבלן שיפוצים במסלולים מגוונים. מסלול הבסיס כולל בתוכו את כל נושאי החובה הנדרשים לצורך רישום קבלני שיפוצים, אך מעבר לכך תוכלו לבחור נושאי העשרה נוספים במסגרת מסלול מורחב יותר, הכל על פי בחירתכם. כמו כן, הלימודים במרכז ללימודי בניין מתוכננים על פי ההבנה כי הקורס מיועד לקבלנים פעילים שצריכים להמשיך ולנהל את העסק שלהם ותוך כדי לשלב גם את הלימודים.

ראו גם: קורס ניהול פרויקטים בבניה

מה מקבלים בוגרי הקורס?

בוגרי קורס קבלן שיפוצים מקבלים למעשה תעודה רשמית על סיום הקורס במכללה או במוסד הלימוד בו הם השלימו את הקורס. עם התעודה הזאת, יכול כל בוגר לגשת למבחני ההסמכה של משרד התמ"ת, שאחראי על הסמכת קבלני שיפוצים. בוגרים שעברו את מבחני ההסמכה יקבלו תעודה של קבלני שיפוצים מוסמכים, איתה יוכלו להמשיך אל התהליך של רישום קבלן ברשם הקבלנים של משרד השיכון. למעשה, קבלן רשום הוא תנאי בסיסי לעיסוק בתחום על פי חוק, וכל קבלן שיפוצים שאינו רשום פועל למעשה בניגוד לחוק. על כן, אין להקל ראש בחשיבות של לימודי קורס קבלן שיפוצים והשלמת כל תהליכי ההסמכה הנדרשים לצורך השלמת תהליך הרישום.

מרגע שתהפכו לקבלני שיפוצים רשומים, ייפתח בפניכם למעשה שוק חדש שמעולם לא הייתה לכם גישה אליו. שוק זה כולל מכרזים של משרדי ממשלה, גופים ציבוריים וחברות פרטיות וכן לקוחות פרטיים שכיום מקפידים מאוד על העבודה עם קבלנים רשומים בלבד. היותכם קבלנים רשומים מצביעים קודם כל על רמת ההכשרה והמקצועיות שלכם וכן מחייבים אתכם לסטנדרטים של שירות, ניהול, ביצוע מקצועי והתנהלות על פי החוק, התקנים והתקנות, ואלו הם בדיוק המרכיבים שאותם מחפשים כל אותם גורמים שבוחרים לעבוד אך ורק עם קבלנים רשומים הפועלים על פי חוק.

במרכז ללימודי בניין תוכלו להשלים לימודי קורס קבלן שיפוצים ולקבל את כל הסיוע הנדרש לכם להשלמת תהליך הסמכה במשרד התמ"ת והשלמת תהליך הרישום אצל רשם הקבלנים.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.