קורס נאמני בטיחות בעבודה

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

בכל אתר בניה ובכל עבודה שבה קיים סיכון בטיחותי גבוה, חלה אחריות על כל עובד לשמור על בטיחותו ועל הבטיחות סביבו. יחד עם זאת, אחריות זו היא אחריות עקרונית ולא חוקית ומסודרת. כשחושבים על זה, באתר בניה ישנם כל כך הרבה עובדים ולו היינו יכולים להסב רק את חלקם לצרכי בטיחות, היינו יכולים להשיג רמה גבוהה הרבה יותר של בטיחות באתר הבניה, וזו היא בדיוק המטרה של נאמני בטיחות. מה זה נאמני בטיחות? האם הצורך למנות נאמני בטיחות מוגדר בחוק? מה לומדים במסגרת קורס נאמני בטיחות והיכן אפשר ללמוד את הקורס? את כל התשובות לכל השאלות, נותנים לכם כאן בשורות הבאות, המומחים של המרכז ללימודי בניין.

אינסטלטור בגוגבה

מה זה נאמן בטיחות?

נאמני בטיחות הם למעשה חברי צוות העובדים באתר הבנייה בעבודה מקצועית לחלוטין, ובמקביל משמשים גם כנאמני בטיחות, קרי אחראים על היבטים שונים של בטיחות באתר הבניה. החובות והסמכויות של נאמני הבטיחות מפורטות כולן בסעיף 22 לחוק ארגון הפיקוח על העבודה ובהן: הכרת תנאי הבטיחות באתר ושיפורם, הדרכת עובדים וייעוץ בענייני בטיחות, דיווח בכתב הן למנהל העבודה באתר והן למפקח העבודה האזורי במשרד העבודה על כל ליקוי בטיחותי ועוד. כפי שניתן לראות, המדובר על תפקיד מוגדר עם סמכויות מוגדרות וגם עם חובות מוגדרות ועל כן מינוי נאמן בטיחות מבוצע על פי קריטריונים מוגדרים שהראשי שבהם הוא סיום בהצלחה של קורס נאמני בטיחות.

למי מיועד הקורס ומה לומדים בו?

קורס נאמני בטיחות מיועד למנהלים ובעלי תפקידים, לעובדים ולחברים בצוותי הבטיחות בארגון. חשוב לציין שנאמני בטיחות קיימים בכל ענפי התעשייה ולא רק באתרי בנייה, אם כי אתרי בנייה הם בהחלט מתחמים בסיכון גבוה שבהם יש משמעות רבה מאוד לנוכחות נאמני הבטיחות. במסגרת קורס נאמני בטיחות לומדים המשתתפים מושגי יסוד בבטיחות, חקיקה ותקנות בטיחות, ציוד מגן אישי ומרחבי, ארגונומיה, הכרת פעילותה של ועדת הבטיחות, עבודה בגובה ומניעת נפילה, חומרים מסוכנים, בטיחות אש, סכנות חשמל, דרכי גישה, עריכת סקר סיכונים ומפגעים, התנהלות במצב חירום ושגרת ההתנהלות של נאמן בטיחות.

ראו גם: קורס ניהול פרויקטים

היכן ניתן ללמוד את הקורס?

קורס נאמני בטיחות הוא קורס קצר ותמציתי, שמיועד להכשיר עובדים נוכחיים גם בתחום הבטיחות ולא להפוך אותם למומחי בטיחות. בהתאם לכך, הקורס עצמו נמשך כ-25 שעות לימוד אקדמיות ואורך מספר שבועות בודדים במסגרת מפגשים שבועיים בשעות אחר הצהריים או הערב. את הקורס ניתן ללמוד במכללות ומוסדות לימוד המציעים מסלולי לימוד שונים במקצועות הבניין, התעשייה וכמובן הבטיחות. את נושאי הקורס מגדיר משרד העבודה והרווחה כחלק מהקריטריונים המוגדרים בחוק וכחלק מנהלי המשרד עצמו. יחד עם זאת, תכנית הלימודים יכולה לקבל דגשים שונים במוסדות לימוד שונים, כשחלקם ידועים כקפדניים יותר וחלקם קפדניים פחות.

ככלל, את הקורס אפשר להשלים בכל מוסד המוכר לצורך זה על ידי משרד העבודה והרווחה ומאחר ומדובר בקורס תמציתי ותכליתי מאוד, אפשר פשוט להצטרף למסלול הקרוב של קורס נאמני בטיחות במוסד הלימוד הקרוב ביותר אליכם. המרכז ללימודי בניין מציע שורה ארוכה של מסלולי לימוד בכל מקצועות הבניין ובכלל זה גם בתחומי בטיחות. בכלל זה, מציע המרכז מסלולי לימוד בתחום העבודה בגובה, בטיחות עבודה בגובה וכמובן קורס נאמני בטיחות. הקורס מתנהל על פי הוראות משרד העבודה והרווחה והמרכז זוכה להכרה מלאה של המשרד. בוגרי הקורס במרכז ללימודי בניין יכולים לחזור למקום עבודתם ולהחל בתפקידם החדש כנאמני בטיחות על פי חוק.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.