פיקוח על בנייה פרטית

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

תהליך בניית בית פרטי חדש הוא בהחלט תהליך מרגש עבור כל אדם, יחד עם זאת, מדובר על תהליך שדורש את אנשי המקצוע הטובים ביותר וזאת כדי שהוא יתנהל בצורה תקינה וחוקית והבית שייבנה יהיה בטוח למגורים. מפקח בנייה פרטית מהווה איש מקצוע בסיסי ונדרש בכל תהליך בנייה של בית פרטי.

פיקוח בנייה פרטית – במה מדובר?

כאשר מבצעים בנייה פרטית, מפקח בנייה הופך להיות המלווה העיקרי בתהליך בנייה או שיפוץ. המפקח נמצא במקום החל משלב התכנון, דרך ביצוע בדיקות הבטיחות לבית ועד הגשת כלל האישורים הסופיים לרבות טופס 4 לעירייה.

מפקח הבנייה ידע להמליץ לכם על קבלנים או לתת דגשים על כיצד לבחור קבלן לתהליך הבנייה וזאת בשל הניסיון הרב שיש לו בתחום, המפקח יערוך את החוזים מול הקבלן והמהנדסים השונים וכמובן ידאג גם לפקח על היישום שלהם, המפקח יקבע לוח זמנים לביצוע העבודה ולתשלום על עבודה כך שלקבלן לא תהיה אפשרות לדרוש כסף בטרם ביצע עבודה מסוימת. כמו כן, מפקח בנייה יתאים בין הקבלן, למהנדסים ולפועלים השונים בתהליך ויוודא כי ככל העבודות בשטח מתבצעות בהתאם לסדר הגיוני וכי כל אנשי המקצוע הנדרשים להימצא בשטח עבור עבודה כזאת או אחרת אכן מגיעים. כמו כן, הוא יהיה אחראי על תיאום הציפיות בין הלקוחות לקבלן וכן בין הקבלן לכלל העובדים בשטח.

חשוב לדעת כי מפקח בנייה אמנם לא מבצע את בדיקות הבטיחות של המבנה בעצמו אך הוא מוודא כי כל הבדיקות מתבצעות בצורה הטובה והתקינה ביותר. המפקח דואג למתן מענה ראוי לכל הבעיות שעולות בשטח. מעבר לכך, חלק ממפקחי הבנייה יכללו במסגרת תפקידם גם את כל האישורים המהווים חלק בלתי נפרד מהעבודה.

שלבים בפיקוח בנייה פרטית

לפיקוח מעין זה אין יותר מדי חוקים וכללים, ישנם אנשים המעוניינים בפיקוח עוד בשלב טרם הבנייה ויש כאלה מעוניינים בו בשלב שבו מתחילים ליישם את תוכנית הבנייה. הלקוח מחליט מתי הוא מעוניין לשלב את הפיקוח.

פיקוח בנייה בשלב התכנון הראשוני יסייע לכם להעביר את הרצונות שלכם לאדריכל בצורה הטובה ביותר וכן, לבנות תוכניות וחלופות שיתאימו לתקציב שלכם. פיקוח בשלב הצעת המחיר וסגירת החוזה יסייע לכם לעשות סדר בהצעה שהוצעה לכם ולהבין האם היא רלוונטית או לא. מפקחי בנייה עובדים עם קבלנים רבים ומכירים את קצב ואיכות העבודה וכך הם בעצם יכולים להמליץ לכם על קבלן שכדאי לקחת להוציא את תוכניות הבנייה לפועל. פיקוח בנייה פרטית בשלב ביצוע העבודה יסייע לכם לוודא כי תהליך הבנייה מתבצע כסדרו, בהתאם ללוח הזמנים  וכי כל עבודה מתבצעת בצורה בטוחה, מקצועית ואיכותית.

מתי פיקוח בנייה פרטית הוא חובה?

כאמור, אין חובה לבצע פיקוח על בניה פרטית, אך חשוב לזכור שעולם הבניה הוא מורכב ומסובך ועל כן, אם אתם מעוניינים במישהו שמכיר היטב את תחום הבנייה שיהיה נוכח בתהליך ובאתר הבנייה וילווה אתכם בכל הבירוקרטיה התובענית הקשורה לתהליך וכן, יפקח שהתהליך כולו מתבצע כנדרש, מפקח בנייה מקצועי, מנוסה ומומלץ הוא הבחירה הטובה ביותר עבורכם.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.