מכסחת דשא נטענת – כל היתרונות

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

מכסחת דשא יכולה להפוך את החיים לפשוטים וקלים עבור גננים חובבים ולא רק עבורם. איזה יתרונות נוספים יש לאותו אמצעי חקלאי? הנה כמה תשובות אפשריות

אבנר הוא גנן חובב שנהנה מידי בוקר לטפל בגינה המקיפה את ביתו. במשך שנים הייתה לו מכסחת דשא ידנית, בשלב כלשהו המשפחה החליטה להפתיע בגדול. "באחד מימי ההולדת שלי הרגשתי שיש תכונה מוזרה באוויר", מספר אבנר. "הבנתי שרוקמים משהו מאחורי הגב שלי, אבל העדפתי לא לרחרח, כדי להיות מופתע על אמת. ביום ההולדת הילדים והנכדים נכנסו עם מכסחת דשא חדשה והעיניים שלי פשוט נצצו מאושר".

המכסחה החדשה איפשרה עבודה קלה ופשוטה בגינה. "עד אותו שלב הייתי מכסח את הדשא עם מכסחה ידנית. הייתי מסיים את העבודה נוטף זיעה, עייף, אבל מבסוט מעצמי עד הגג. כיוון שיש לנו גינה היקפית שכולה מכוסה בדשא, עבודת הכיסוח הייתה חלק מהשגרה שלי. אני אוהב שהדברים נראים טיפ טופ, אז כל פעם שהדשא צמח ממש טיפה, הייתי עובר עם המכסחה על כל הגינה. בנוסף, אני שותל פרחים, מדשן, יש לי גינת ירק עם ירקות שצומחים, אני מבלה שעות עם הנכדים בגינה וזה הפך לחלק מההווי המשפחתי שלנו. אני מאוד נהנה מזה".

לצד האפשרות לעבוד פחות קשה שהביאה איתה המכסחה החדשה, אבנר מצא עוד מספר יתרונות משמעותיים: "ראשית, כאמור, העבודה קלה יותר, לוקחת פחות זמן ומאפשרת לי להמשיך בשגרת היום ולא להתרסק על הספה, אפילו בלי מקלחת", אומר אבנר. "מעבר לזה, יש את עניין הידידותיות לסביבה שעבורי הוא מאוד משמעותי. העובדה שמדובר בסוללה נטענת לא מייצרת פסולת אלקטרונית ולא מכבידה על הסביבה. זה מאפשר לי לעבוד עם המכסחה בלי לחשוב על זה שאני מזהם את כדור הארץ. כמובן שאורך חיי הסוללה מאפשר לה לפעול הרבה שעות בלי טעינה, וזה ממש יתרון אדיר. לא צריך להיות מחובר לכבל חשמלי שמסתבך בין העצים ופוגע בפרחים, אפשר לנוע בחופשיות בגינה ולהגיע לכל פינה".

גם ברמה הטכנית אבנר מצא יתרונות חשובים במכסחה החדשה: "יש לה גלגלים גדולים, מה שמאפשר לה לעבור בלי בעיה בכל רחבי הגינה, גם במקומית שיש אבנים", הוא מסביר. "בדרך הזו אני לא צריך להרים את המכסחה כדי לקצוץ את הדשא בין אבני הדריכה בגינה, אלא אני פשוט עובר בקלילות עליהן והמכסחה כבר עושה את העבודה. גם האפשרות לשנות את גובה הלהבים היא פונקציה נהדרת. בדרך הזו אני יכול להחליט שחלק מהגינה יהיה קצוץ יותר מהחלק האחר, ואז ליצור מראה יחודי".

בשורה התחתונה, מדובר במתנה שווה במיוחד. "למי שחובב גינון זה דבר נפלא, שמאפשר לעבוד בגינה בכייף גדול וכמובן ליהנות מהתוצאות בכל פעם שיוצאים לגינה", מסכם אבנר.

 

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.