מיד אחרי קורס – איך מתחילים לעבוד?

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

בכל פרויקט בניה יש למפקח הבניה תפקיד חשוב ומעורבות בכל האספקטים המרכיבים את הבניה בפועל. מפקח בניה הוא מקצוע מבוקש במיוחד ונראה שתמיד יש צורך בעוד ועוד מפקחים, מסיבה זו וגם בשל העובדה שהשכר בתחום זה נחשב גבוה מן הממוצע, רבים בוחרים ללמוד אותו. אז מה לומדים בקורס, כמה זמן הוא אורך ואיפה אפשר למצוא עבודה מיד אחרי הלימודים? הכנו עבורך מדריך שיעזור לך מאוד. 

 

קורס מפקחי בניה

מפקח הבניה הוא איש המקצוע שאמון על פיקוח פרויקטים בתחום הבניה והשיפוצים. מי ששוכר את השירות הוא בעל פרויקט הבניה, זאת אומרת לקוח פרטי, יזם בתחום הנדל"ן או עירייה. מי שרוצים להיות מפקחי בניה צריכים לעבור קורס מפקחי בניה ובדרך כלל לקורס יהיו תנאי קבלה כמו ניסיון קודם בתחום הבניה ומספר שנות לימוד, תואר אקדמי וכן הלאה. בלימודים עצמם לומדים לעומק נושאים רבים מתחום הבניה, בין היתר שרטוטים והיתרי בניה, חומרי בניה, קריאת תוכניות, יסודות הבניה, עבודות שלד, עבודה מול מודדים ועוד. 

 

שכר ותנאי העסקה של מפקחי בניה

באופן פרטי שירותי הפיקוח על הבניה מתומחרים על פי אופי כל פרויקט. השכר יכול להשתנות על פי החדרים בבית או בנכס וכמובן שיש מחיר שונה לנכס בבניה לעומת נכס בשיפוץ. עם זאת, גם כעצמאיים וגם כשכירים מפקחי הבניה נהנים מתנאים ומשכר מתגמלים, כאשר שכר ממוצע נע בין 11,000 ל-15,000 שקלים בחודש בממוצע. 

 

אפשרויות העבודה עם תום הלימודים

שלא בדומה לתחומים אחרים, בסיום קורס מפקחי בניה ניתן להשתלב בתחום במגוון אפשרויות תעסוקה. אפשרות אחת היא של הקמת חברה פרטית בתחום פיקוח הבניה והצעת השירות באופן פרטי ליזמים, עיריות ולקוחות פרטיים. אמנם הקמת חברה מצריכה השקעה רבה, לפחות בשלבים ההתחלתיים בהם מנעשה חיפוש אחר לקוחות חדשים, אך אין ספק שלטווח הרחוק היא משתלמת. לא מעט בוגרי קורסים גם בוחרים לפתוח חברות ביחד, כך שנטל הניהול והקמת החברה מתחלק בין כמה אנשים. 

 

לגשת למכרזים של רשויות מקומיות 

כדי לעבוד ברשות מקומית יש לגשת למכרזים מסודרים המפורסמים על ידי הרשות באמצעים הדיגיטליים. ההיצע בעבודות אלה בעיריות נרחב וכולל עבודות קטנות כגדולות. בתור התחלה מומלץ לגשת למכרזים עבור עבודות בסדר גודל קטן ובינוני, לצבור את הניסיון הדרוש ואז לעבור לעבודות מורכבות וגדולות יותר באמצעות מכרזים גם כן.

 

לעבוד אצל יזמים פרטיים 

לא מעט בוגרי קורס מפקחי בניה משתלבים בעבודות אצל יזמים פרטיים המבצעים עבודות ברחבי הארץ בפרויקטים שונים של בניה. ההשתלבות יכולה להיות באמצעות חיפוש משרות בלוחות המודעות המוכרות, אך מומלץ גם להיכנס לאתרי החברות ולחפש בהם משרות דרושים. כמו כן, מומלץ לפנות ישירות לאותן חברות, גם אם אין להן מודעה שהם מחפשים אחר עובדים, להגיש קורות חיים ולהציע את עצמכם בתור מפקחי בניה הפנויים לעבודה. 

לסיכום, על מפקחי בניה שסיימו את הקורס לפעול ביצירתיות ולחפש אחר עבודה במגוון הפלטפורמות כדי להבטיח לעצמם משרה שתהיה עבורם נוחה, משתלמת ובשכר הוגן. מומלץ להיעזר בכלים שונים וגם ליזום פניות לחברות גדולות בתחום הבניה כדי להרחיב את אפשרויות התעסוקה. 

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.