מהו תפקידו של מפקח בניה

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

כמות העגורנים אותה ניתן לראות בערים הגדולות אך לא רק בהן היא רבה. הדרישה לדירות רק הולכת ומתעצמת. במקומות רבים נעשית בניה חדשה של בנייני מגורים רבי קומות הדורשים תשומת לב רבה על מנת לשמור על כל הפרמטרים הנדרשים לבניה בהתאם לתקנים המחמירים ביותר. בנוסף, ככל שבניה היא מורכבת יותר, כך נדרשת גם שמירה הדוקה יותר על בטיחות העובדים. ניתן לשמוע לא מעט על תאונות באתרי בניה, בעיקר נפילה מגובה של עובדים. לכן, חשיבותו של מפקח בניה היא גבוהה מאוד. מהו בדיוק תפקידו של מפקח בניה? מהן סמכויותיו וכיצד ניתן לרכוש את המקצוע?

חשיבותו של מפקח בניה לפרויקט

כשם שקבלן הוא בעל מקצוע שלא ניתן לוותר עליו, כמו גם אדריכל או מהנדס בניין כך גם מפקח בניה הוא בעל מקצוע שחשיבותו רבה וניתן לראות את ההבדל בין פרויקטים בהם לא היה פיקוח בניה לאורך כל התהליך לעומת אלה שכן. ההבדל התבטא כאמור גם באיכות הבניה ובהקפדה על כל הפרטים הנדרשים בבניה עצמה והן בשמירה על בטיחות העובדים והקפדה על כללי בטיחות בעת הבניה. מפקח בניה ישים לב לאיכות החומרים, לעבודה על פי התכנית תוך הקפדה על לוחות זמנים ומניעת עיכובים מיותרים. למעשה מפקח בניה הוא העיניים והאוזניים שלכם וכאשר ישנו מפקח בניה בשטח אתם יכולים להיות בראש שקט. מעבר לכך, מפקח הבניה יהיה שם בשבילכם עוד בתחילת הדרך ויסייע בבחירת אנשי המקצוע כמו קבלן או אדריכל, וכן מול גורמים כמו העיריה או גופי המדינה הקשורים בבניה.

האם נוכחותו של מפקח בניה היא הכרחית?

מפקח הבניה אינו מנהל הבניה שנוכחותו בשטח בזמן הבניה היא הכרחית, אך מניסיון רב שנים אנו יכולים לומר בביטחון מוחלט שפרויקטים בהם היה מפקח בניה כגורם מקצועי הרואה את התמונה הרחבה, שאחראי לפרטים גדולים כקטנים ומעורב בכל תהליך הקשור בבניה, תורמת משמעותית להתקדמות חלקה בבניה ומונעת תקלות ועיכובים במהלך הבניה וחשוב מכך פגמים שמתגלים לאחר סיום הבניה, פגמים שיכולים גם לעלות במחיר יקר של פגיעות, פציעות ואף חמור מכך. לכן, מומלץ ביותר לבחור מפקח בניה בעל ניסיון רב, שרכש את כל הידע והכישורים הנדרשים.

איך לבחור מפקח בניה?

לפני שבוחרים מפקח בניה חשוב לבדוק היטב מיהו, האם יש לו את כל הכלים והכישורים הנדרשים כולל לימודים פורמליים. כדאי מאוד לעבוד עם חברת פיקוח בניה ותיקה ומנוסה כמו  דוברין פיקוח ובנייה, חברה בעלת שנים של ניסיון העוסקת בהיבטים שונים של הבניה, כמו תוספות ושיפוצים, בניית ממ"ד, בנייה מאפס של בתים מסוגים שונים ועוד. החברה עובדת שנים עם קבלנים ואדריכלים שהוכיחו את איכות עבודתם ורצינותם כך שיחסך לכם כאב הראש בבחירת אנשי מקצוע מצוינים הנדרשים כ"כ בתחום הבניה ולא תמיד קל למצוא בתחום זה. כאשר זוהי חברה שלמה ולא אדם אחד התחושה היא בטוחה והמקצועיות רבה יותר. תמיד יותר מאדם אחד יהיה מעורב בפרויקט מטעם החברה והעניין פועל רק לטובתכם.

איך רוכשים הכשרה למפקח בניה?

לא כל אדם שעסק בשיפוצים בחייו יכול להפוך להיות מפקח בניה. ישנו קורס מפקחי בניה מטעם משרד העבודה והרווחה בסיומו תינתן תעודה. רק לאחר קבלת תעודה פורמלית ניתן לעסוק בתחום כך שבבחירת מפקח בניה תמיד יש לוודא שעבר את הקורס וקיבל את כל הכלים. כמובן שבחברת דוברין פיקוח ובנייה כל מפקחי הבניה עברו את ההכשרה הנדרשת.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.