כמה עולה לשכור משרד במרכז הארץ?

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

בעלי עסקים אשר זקוקים למשרד ממנו הם יוכלו לעבוד ולספק שירותים, בין אם מדובר במשרד המיועד לארח לקוחות וגורמים אחרים ובין אם מדובר במשרד שנועד אך ורק לאכלס עובדים, מעדיפים ברוב המקרים לשכור נכס, ולא לרכוש.

השכרת משרדים היא יותר פופולארית מאשר רכישה, מסיבות שונות. ראשית, מבחינה כלכלית זה יותר משתלם לעסק, בוודאי לעסקים קטנים שאין להם יכולת כלכלית לשלם על רכישת נכס. שנית, זה מאפשר גמישות רבה יותר. אם בעל העסק ירצה לעבור למשרד גדול יותר או לעבוד באזור אחר, יהיה לו הרבה יותר פשוט לעשות זאת. צריך לציין גם שהשוק מציע יותר משרדים להשכרה מאשר משרדים למכירה, מסיבות שונות.

באופן טבעי, בעלי עסקים מתעניינים באופציה של השכרת משרדים במרכז הארץ ופחות באזורים אחרים, מאחר ומדובר באזורים עם סביבה עסקית הרבה יותר מפותחת, מרבית הלקוחות והספקים נמצאים באזור זה, ובאופן כללי מדובר על אזורים עם גישה ויכולות עסקיות הרבה יותר גבוהות מאשר באזורים אחרים. לכן אנחנו יכולים לראות מצד אחד, היצע מאוד גדול של משרדים להשכרה, ומצד שני, אפשר לראות ביקוש רב.

 

כמה יעלה לנו לשכור משרד במרכז הארץ?

כשאנחנו מסתכלים על תג המחיר של השכרת משרדים במרכז הארץ, עלינו לזכור שהמחיר משתנה מיישוב ליישוב, המחיר משתנה מאזור לאזור, וכמובן בהתאם לסוג המבנה בכלל והמשרד בפרט, גודל, תנאים ועוד.

למשל, משרד בתל אביב בבניין ישן באזור יגאל אלון או מנחם בגין יעלה בין 65 ל-120 שקל למ"ר. לעומת זאת, ברוטשילד, המחיר ינוע בין 85 ל-130 למ"ר. בהרצליה השכרת משרד במבנה ישן יעלה בין 60-70 שקל למ"ר. לעומת זאת בביין חדש, זה ינוע בין 75-110 שקל למ"ר.

ככל שאנחנו מתרחקים מתל אביב, המחירים יורדים. ככל שהמבנה חדש יותר, המחיר יעלה. אם מדובר על סביבה עסקית, קרי אזור תעשייה, פארק מדע, אזור של משרדים, המחיר יכול לעלות. זה תלוי בהרבה מאוד נסיבות ולא מדובר בתנאים קבועים.

 

דברים שצריך לקחת בחשבון

בעל עסק חכם לא מסתכל רק על המחיר של השכרת משרד אלא גם על עלויות נוספות שהוא יידרש לשלם. למשל, ארנונה, מסי עירייה, חשמל, מים והוצאות אחרות הנלוות לעלות ההשכרה. ישנן עיריות המכירות בערך של יצירת סביבה עסקית איכותית ולכן עלות הארנונה אצלן נמוכה יחסית. עם זאת, מאחר וכאן טמון מקור הרווח העיקרי של הרשויות, אז ייתכן ועלות הארנונה תהיה גבוה יותר באופן יחסי מעלות ארנונה של מבני מגורים.

מעבר לכך, צריך לקחת בחשבון גם היבטים נוספים. למשל, אמצעי גישה אל המשרד, עד כמה זה משפיע על בעל המשרד, על העובדים והלקוחות. אם המשרד נמצא במרכז תל אביב, יש לקחת בחשבון את הפקקים בבוקר ובערב, מה שיכול להשפיע על העלויות ועל איכות התפוקה של המשרד.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.