יועץ פיתוח בנייה רוויה

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

בניה רוויה הנה בנייה צפופה בה יש ארבע יחידות דיור בדונם אחד של אדמה על שני קומות ויותר. עתודות הקרקע בישראל אינן רבות, בניה רוויה מאפשרת ניצול מרבי של השטחים העומדים לבניה בארץ, בטח כאשר מדובר על מדינה בה יש כל כך הרבה זוגות צעירים. אמנם מדובר על חיסכון פיזי וניצול מקסימלי של כל שטח, אך הבניה מציבה אתגרים רבים בפני בעלי המקצוע השונים. מהם האתגרים וכיצד ניתן להתמודד עמם? את הכתבה הזו כדאי לך להמשיך לקרוא.

 

האתגרים בבניה הרוויה

אמנם מדובר על הפתרון המדויק לקצב האוכלוסייה העולה ועל הצורך של משפחות רבות לגור באיכות חיים גבוהה ובשכונות מפותחות, אך הבניה הרוויה טומנת בחובה גם לא מעט אתגרים. אחד האתגרים הגדולים הוא בהיבט התחבורתי – במיוחד ביצירת מספיק מקומות חניה גם עבור התושבים עצמם וגם עבור האורחים שלהם. עוד בנושא התחבורתי, קיים צורך מתמיד ביצירת נתיבים נוחים ליציאה וכניסה מהרחוב או מהשכונה וכמובן שקיים עניין הבטיחות בתחום התחבורתי. עוד אתגרים יכולים להיות בניהול הבניין, בתחזוקתו השוטפת, בבניה נבונה מבחינה אקוסטית ועוד.

 

כבר מזמן לא המעמד הנמוך

בעבר הבניה הרוויה הייתה מיוחסת בעיקר לבני מעמד נמוך, אך כיום ניתן לראות שתחום זה השתנה עם בניית שכונות ענק יוקרתיות בבניה רוויה. יש לכך דוגמאות בכל עיר בארץ, שכונות שלמות מאוכלסות באוכלוסייה חזקה במיוחד מבחינה סוציואקונומית, איכות החיים בשכונות הללו גבוהה במיוחד וכל מבנה מכיל מפרט טכני עשיר במיוחד.

 

אילו דרישות יש לבניה רוויה?

ישנן דרישות פיתוח מדויקות לבניה רוויה של בנייני מגורים, מבני תעסוקה ומסחר ומבני תעשייה. דרישות הוועדה המקומית יכללו בדרך כלל תוכנית פיתוח הכוללת תוכניות בינוי מאושרות, עמידה בתנאים שונים של התב"ע, תוכנית ניקוז, אישור מנהל פיתוח ואחזקת כבישים, אישור עמידה בתנאי מחלקת התברואה, תוכניות גינון והשקיה ועוד. לכל מבנה יש צורך באישורים המותאמים על פי סוג השנייה והאכלוס לכן מומלץ לפנות ולקבל שירות של יועץ פיתוח בנייה רוויה לו הניסיון והרקע המתאימים על פי סוג הבניה.

 

אילו שירותים מספק יועץ הפיתוח בתחום הבנייה הרוויה?

שירותיו של יועץ פיתוח בניה רוויה רבים וכוללים את כל האספקטים של תחום הבניה מסוג זה. בין היתר היועץ יבצע בדיקה ראשונית לזכויות הבניה ושל מקסום הזכויות על פי ההנחיות התכנוניות, הוא יכין פרוגרמה עם תמהיל כל הדירות תוך הסתכלות רחבה על דרישות סטטוטוריות וצרכי הקבלן והיזם, הוא יכין היתר בניה עבור ועדות התכנון והבניה וימלא אחר הוראותיהם עד לקבלתו בפועל. כאן לא מסתיימת עבודתו של היועץ, הוא גם מכין תוכנית ביצוע מפורטת עם רשימות פיקוח עליון ויעבוד בשיתוף פעולה עם מגוון רחב של בעלי מקצוע כגון מהנדסים ואדריכלים ותוך הפעלת יצירתיות ויוזמה.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.