יועץ בניה ירוקה – איש המפתח בפרויקט שלך

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

סוף כל סוף הפרויקט שתכננתם אותו לא מעט אמור לצאת לדרך. אך בעירייה החליטו לדרוש מכם להשכיר את שירותיו של מלווה או יועץ בניה ירוקה. מי הוא אותו איש מקצוע שככל הנראה שמעתם עליו בפעם הראשונה? לפני שאתם יוצאים מנקודת הנחה כי מדובר על דרישה מיותרת, שווה לכם לקרוא את המאמר הבא. כך תבינו בדיוק עד כמה אותו איש מקצוע הוא קריטי להצלחת הפרויקט העתידי.

 

מה תפקידו של יועץ בניה ירוקה?

בישראל ישנו תקן מחמיר מאוד הקבוע מהי בניה ירוקה על פי החוק. היועץ צריך להיות מלווה מוסמך מטעם המועצה לבניה ירוקה, איש מקצוע שמאשר כי הפרויקט כולו התבסס על פי התקן הישראלי. הרי אנשים מן השורה אינם יכולים לאשר כי הפרויקט כולו התבסס על פי התקן הישראלי. רק איש מקצוע שמכיר את התחום על בוריו יכול לספק את האישורים הנדרשים ולאפשר לכם לקבל את האישורים המיוחלים.

 

מה משפיע על העלות שלו?

ההוצאות גם ככה מרקיעות שחקים, ואתם לא תרצו למצוא את עצמכם משלמים ביוקר. מה משפיע על העלות של יועץ בניה ירוקה? זוהי שאלת מיליון הדולר שככל הנראה תשאלו את עצמכם. אנו ננסה לספק לכם כמה אלמנטים שמשפיעים במידה כזאת או אחרת על העלות של שירותי הייעוץ האקולוגי.

  •  הגודל של הפרויקט משפיע באופן ישיר על כמות העבודה של אותו איש מקצוע. ככל שהפרויקט יהיה גדול, כך מן הסתם אמורה להיות יותר עבודה. המשמעות היא שאותו איש מקצוע יגבה סכומים בהתאם לכמות העבודה.

 

  •  דרגת ההסמכה של אותו יועץ בניה ירוקה גם היא משפיעה על העלות. ככל שתפנו לאיש מקצוע מנוסה יותר, כך מן הסתם תצטרכו לשלם בהתאם. זה רלוונטי לגבי כל איש מקצוע שתחליטו לפנות אליו ולא רק ליועץ תרמי או בניה ירוקה.

 

  • לכל רשות מקומית יש את הדרישות שלה בהקשר של בניה ירוקה (ע"פ פורום 15). לפיכך הרשות המקומית האחראית על הפרויקט גם היא משפיעה על העלות הסופית. ככל שתהיה יותר בירוקרטיה, כך מן הסתם תצטרכו לשלם יותר לאותו יועץ בניה ירוקה.

 

האם חובה לעבוד עם יועץ בניה ירוקה?

אין כאן שאלה בכלל, חובה לעבוד עם יועץ תרמי לבניה ירוקה. הסיבה היא שפרויקטים מהסוג הזה הם פרויקטים מורכבים המביאים איתם התעסקות רבה. לא תוכלו להקדיש לפרויקט את הזמן הדרוש על מנת להשלים את כל שלביו. חובה עליכם לעבוד ביחד עם איש מקצוע שחי ונושם את העולם הזה. פתאום תראו כי ההליכים הבירוקרטיים כבר לא מאיימים.  

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.