המדריך המלא למציאת ממונה בטיחות

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

תהליכי העבודה והגורם האנושי תמיד נפגשים, כאשר תפקידו של ממונה הבטיחות הנו לוודא שאותו מפגש בטוח ומקצועי, וכמובן אינו יוצר מצבים בהם העובדים נמצאים בסיכון. הדרישות יכולות להיות שונות בכל ארגון ועסק, במיוחד כאשר מדובר על תעשיות מורכבות וחדשות, אך גם כאשר מדובר על משרדים. אז איך בוחרים את ממונה הבטיחות המתאים ביותר? כדאי להמשיך לקרוא, הכנו לך מדריך קצר ויעיל במיוחד.

תפקידו של ממונה הבטיחות

תפקידו של ממונה בטיחות במקום העבודה מגוון וכולל נושאים רבים תחת מטריה אחת. ממונה הבטיחות יבצע סקר סיכונים בעבודה, הוא מיישם ומטמיע את הדרכת הסיכונים לעובדים השונים על פי דרישות החוק והוא גם זה שיבצע בדיקות תקופתיות של המעליות במקום העבודה ובמידה וקיים ציוד הרמה – אז גם לו. עוד נושאים בהם עוסק ממונה הבטיחות הם צמצום תאונות העבודה, כתיבת סקרי סיכונים וכמובן הקפדה וביקורת אחר עמידה בתקנות הבטיחות. עוד יבדוק הממונה האם מי שעוסקים בתחומים שונים, למשל בהפעלת מכונות ניידות או בגישה לחומרים מסוכנים, אכן הוכשרו לשם כך כראוי. בנוסף, הממונה אחראי על בניית מערך חירום, דרכי מילוט, הכנת תיק שטח ותיק מפעל לקבלת אישורים שונים, למשל, אישור בטיחות אש, וביקורת אחר תהליכי העבודה במקומות עם חומרים מסוכנים בכל הנוגע לתקנות הבדיקות הרפואיות שעליהם לעבור.

מי זקוק לשירות?

חוק הארגון והפיקוח על העבודה קובע מי הארגונים והעסקים המחויבים במינוי של ממונה בטיחות בעבודה. מדובר על מקומות עבודה שקבועים בחוק או שמפקח על העבודה קבע כי יש צורך במינוי ממונה בטיחות במקום בשל סיכונים שונים. על פי הפרמטרים של החוק, מי שמחויבים למינוי הם מקומות עבודה בהם יש מעל לחמישים עובדים והם כפופים לפקודות הבטיחות, עסקים וארגונים שמבצעים בניה ויש במקום מעל ל-100 עובדים בו זמנית, גם אם מדובר על עבודה באמצעות קבלני משנה. כמו כן, מקומות עבודה שחויבו בחוק, כמו בתי חולים, רשויות מקומיות, תאגידים מסוגים שונים ועוד.

על אילו נושאים יש לתת דגש כאשר בוחרים ממונה בטיחות?

כאשר בוחרים ממונה בטיחות בעבודה יש לשים לב לכמה דגשים עיקריים. קודם כל כדאי להכיר את ההבדל בין ממנה בטיחות ובין יועץ בטיחות. הממונה מקבל את מינויו מטעם החוק והוא גם מוכר בחוק, לעומת היועץ שנשכר באופן אישי על ידי העסק מתוך רצון לקבל שירותי ייעוץ בנושאי בטיחות. אחרי שהבנו את זה, כדאי מאוד לבחור ממונה בטיחות לו יש ניסיון רב בתחום אליו הוא ממונה. למשל, אם מדובר על תחום של תעשיות סולאריות, או מפעלי תעשייה כבדים, אם מדובר על מפעלי ברזל או מתכות או אתרי בנייה. ישנן חברות, למשל כמו פרוסייפ בטיחות המקנה שירותי ממונה בטיחות במגוון נרחב של תחומים, על ידי בעלי מקצוע מנוסים במיוחד ולשירות כזה יש לחתור.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.