בדק בית על ידי מפקח בניה – מה אתם מוכרחים לשאול אותו?

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

עומדים לרכוש דירה חדשה מקבלן? בקרוב מאוד אתם רוכשים דירה יד שנייה? מדובר על החלטה משמעותית מאוד, החלטה שיכולה לשנות את החיים שלכם מקצה אחד לקצה שני. בכדי שתוכלו להיות בטוחים כי אתם נכנסים לדירה החדשה ברגל ימין, אתם תהיו מוכרחים לבצע בדק בית על ידי מפקח בניה. כך ניתן יהיה לדעת כי לא מצפות לכם הפתעות לא נעימות מיד לאחר הרכישה.

במאמר הבא אנו נסביר לכם אילו שאלות אתם מוכרחים לשאול, כך שתוכלו להיות בטוחים כי הכל יהיה כמו שתכננתם. את השאלות הללו חיברו המומחים של הדר בדק בית, כך שאתם תוכלו להיות בטוחים כי לא עומדות להיות לכם שום סכנות מיותרות – סכנות שהיה ניתן למנוע אותן מראש.

האם המצב של הבית טוב או רע?

זה נכון שאתם תרצו לרדת לרזולוציות הקטנות ביותר בכל מה שקשור לליקויים, אך באופן עקרוני אתם תצטרכו לדעת מה המצב הכללי של הבית. אם לאחר בדיקת כל הליקויים, המצב של הבית הוא טוב או רע. ברגע שתהיה לכם את השורה התחתונה, יהיה לכם קל יותר לדעת האם לרכוש או לא לרכוש את הדירה. אם המצב של הבית הוא תקין, תוכלו כמובן להמשיך לשאול שאלות נוספות בכדי להבין את מצבו.

מה צריך לשפר בהקדם בדירה?

במקרה שבו המצב של הדירה הוא טוב, תצטרכו לדעת מה עליכם לשפר בהקדם בדירה בכדי שתוכלו להיכנס לדירה ברגל ימין. הדברים שאותם אתם צריכים לשפר אמורים לעלות כסף, ולכן אתם צריכים לקחת אותם בחשבון לפני הרכישה. כך תוכלו לדעת האם הרכישה היא משתלמת או שמא מדובר על הוצאה כספית שלא תוכלו לעמוד בה אחרי שתיקחו את כל האלמנטים השונים בחשבון.

היכן נמצאים הליקויים השונים בדירה?

לא מספיק שתדעו כי קיימים ליקויים בדירה, אתם תהיו מוכרחים לדעת היכן בדיוק נמצאים הליקויים השונים. אפילו אם תעשו בדק בית המלצות, אתם לא תוכלו לנחש היכן נמצאים הליקויים ברגע שאיש המקצוע עוזב את המקום. ברגע שתדעו היכן קיימים הליקויים, יהיה לכם קל יותר לגשת אליהם בצורה ישירה ולא ללכת סחור סחור. ברגע שתהיו חדורי מטרה, יהיה לכם קל יותר להשיג את התוצאה הרצויה.

מי אמור לטפל בכל ליקוי שנמצא?

רגע לפני אתם יוצאים לדרך, מוטב כי תבינו אילו אנשי מקצוע אמורים לסייע לכם לתקן את הליקוי. כל ליקוי ברוב המקרים אמור להיות מתוקן על ידי איש מקצוע שונה, ומוטב כי תסמכו על אנשי המקצוע הטובים ביותר. תבקשו ממפקח הבניה להסביר לכם בדיוק מי אמור לתקן כל ליקוי, כך יהיה לכם קל יותר לבצע את התיקונים כמו שצריך. פנייה לאנשי המקצוע הנכונים תהיה הרבה יותר אידיאלית.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.