אילו בדיקות נצטרך לבצע בתהליך הבניה?

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

אם אתם עומלים על פיתוח של תכנית בניה, בין אם מדובר על בית פרטי ובין אם מדובר על בניין למגורים, אתם למעשה לוקחים אחריות כבדה על הכתפיים שלכם. אתם למעשה, עושים מאמצים אדירים בניסיון ליצור מבנה שיאפשר לדיירים להיכנס אליו וכזה שעומד בכל הסטנדרטים הדרושים. תהליך בניה הוא תהליך לא פשוט והוא כזה שדורש היכרות מעמיקה עם התחום ועם הסכנות האורבות למי שעובד בצורה לא נכונה. כבר משרד השיכון קבע שיש לבצע שורה ארוכה של בדיקות לפני שמאשרים טופס 4, כלומר, לפני שהדיירים יורשו להיכנס לבניין בפועל. אם אתם מעוניינים לשמוע על הבדיקות שחייבות להיעשות ולמה הן חשובות כל כך, הישארו איתנו.

 

למה חשוב כל כך להקפיד על כך שכל תהליכי העבודה יעשו כמו שצריך

בדיקת אטימות ממ"ד למשל, היא בדיקה הכרחית בכל בית. למה? על כך עוד נרחיב בהמשך, אבל מה שאנחנו יכולים להגיד הוא שהרבה פעמים, כאשר מזמינים אנשי מקצוע לא מנוסים, התוצאה עלולה להיות חלקית. מצד אחד, על פניו, על פי החוק עשיתם את כל מה שצריך, אבל בפועל, אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה. פשוט משום שבפועל לא היה מי שיבדוק את מצב התשתיות כמו שצריך.

לא רק בדיקת אטימות ממ"ד יש לערוך. צריך לבדוק את תקינות הצנרת, את החומרים בהם נעזרו לאורך תהליך הבדיקה. יש לבחון את מידת הקרינה בבית ועוד. כלומר, כל מי שמכיר את התחום יודע כמה סכנות עלולות לארוב לנו בבתים הפרטיים שלנו. לכן, חשוב לבחור אנשי מקצוע שיודעים מה הם עושים, כדי שהתוצאה תהיה לשביעות רצוננו בסופו של דבר.

 

איך נדע שהממד שלנו בטוח? בדיקת אטימות ממ"ד

הרי אנחנו כולנו יודעים את זה ומכירים את המציאות המורכבת שלנו, בתור ישראלים. הממ"ד אותו חובה לבנות בכל בית בישראל, זו הדרך שלנו לשמור על עצמנו ועל היקרים לנו. אטימות ממ"ד היא קריטית בייחוד למקרים של מתקפה באמצעים כימיים אבל לא רק. הרי כל בוגרי מלחמת המפרץ זוכרים את החדרים האטומים והמסיכות המיוחדות איתן נאלצנו להסתובב לכל מקום. רק מי שיש להם את הכלים לבחון את המצב של הממ"ד ולהכריז עליו כבטוח, יכולים להבטיח לנו שבשעת צרה, יהיה לנו מקום מבטחים.

 

מי יכול לבצע בדיקת אטימות ממ"ד?

מי שיכולים לבצע בדיקת אטימות ממ"ד הם בראש ובראשונה מי שקיבלו את ההסמכה לכך ממדינת ישראל באופן רישמי. לא כל אחד הוכשר לבצע את הבדיקה וכמובן, לא לכל אחד יש את הכלים לערוך את הבדיקה הזו. אבל, כאמור, באותה הנשימה, חשוב לזכור שכמו תמיד, יש מי שמתפארים ביכולות לא להם ויש מי שיש להם את הידע והכלים לבצע את הבדיקה. אתם אלו שצריכים להיות חכמים ולהזמין את האנשים הנכונים.

 

אתם לא חייבים להתמהמה בניסיון לקבל את האישורים הדרושים

אמנם בדיקות בטיחות הן קריטיות לתהליך בניה תקין,  אבל זכרו, אתם לא חייבים להמתין זמן רב בשביל לקבל את האישורים שאתם צריכים על פי חוק. אתם יכולים להזמין שירות מקצועי עוד היום ולקבל את המענה הדרוש לכם. אין סיבה שתתמהמהו לחינם.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.