איך בוחרים דירה להשכרה?

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

בחירת דירה להשכרה היא בחירה לא פשוטה ומאוד חשובה. אם אתם נכנסים לדירה וכבר מהרגע הראשון יודעים שהיא מתאימה לכם, זה לא אומר שהיא לא, אבל זה בהחלט יכול להעיד על כך שלא בדקתם אותה כפי שצריך. ישנן דירות רבות להשכרה שנושאות בתוכן אווירה אינטימית אליה אנחנו כולנו נמשכים ואולי ישנם גם כמה אלמנטים חשובים לכם, שאותם אתם מזהים מייד ברגע הראשון ומבינים, שהדירה הזאת היא הדירה המתאימה לכם לכאורה, אבל לא כך בוחרים דירה להשכרה.

 

קודם כל, בשעות היום

אחד הדברים הראשונים שאתם רוצים להקפיד עליו בבחירת דירות להשכרה בעיר ימים, הוא להגיע לדירה כדי לבחון אותה אך ורק בשעות היום. בשעות הערב, יכולה ההחלטה שלכם להיות מושפעת מאוד מהתאורה המלאכותית בדירה וזה נכון גם לטוב וגם לרע. לעיתים התאורה מוכרת חלום שלא באמת קיים ואותו תגלו רק בשעות היום ולעיתים התאורה דווקא פוגעת באווירה בדירה כשהחלפת גוון הנורה יכולה לשנות את האווירה כולה. ביקור בדירה בשעות היום, אתם יכולים לבחון את הדירה באור מלא ובעיקר לבדוק את רמת התאורה הטבעית בה, רמת תאורה שגם קשורה בדרך כלל לרמת האוורור שלה. דברים אלה נכונים בעיקר לדירות קרקע או לדירות במרחבים אורבניים צפופים, אבל בכל דירה חשוב מאוד לבחון שלא מדובר בדירה חשוכה מדי ואת זה תוכלו לעשות רק בשעות היום.

 

חישוב עלויות מגורים בדירה

מעבר לעלות דמי השכירות של הדירה, עליכם לקחת בחשבון עלויות נוספות הקשורות למגורים בפועל בדירה. כך למשל, אין שום סיבה שבדירה מודרנית לא יהיה דוד שמש. דירה שבה לא ניתן לחמם את המים באמצעות דוד שמש, היא דירה שעלויות המגורים בה יכולות להיות כפולות מאשר בדירה עם דוד שמש ויש לכך משמעות רבה גם על הכיס שלכם וגם על הנוחות ואיכות החיים שלכם בדירה. כמו כן, יש לקחת בחשבון את עלויות הארנונה, ועד הבית ובישובים קהילתיים גם מיסי ישוב, שיכולים להקפיץ את העלויות הכוללות בצורה משמעותית ולכן כדאי לבחון את הדברים בצורה יסודית לפני שמחליטים.

 

לבסוף מגיעה גם האינטואיציה

כפי שאמרנו בתחילת דברנו, פעמים רבות אנחנו נכנסים לדירה ויודעים ברגע הראשון שזאת הדירה שלנו, או לחילופין, בטוחים שהיא לא. הרגשה כזאת היא אינדיקציה שאתם בהחלט רוצים להיעזר בה, אבל לא לבסס עליה את החלטתכם. חשוב להמשיך לבדוק את הדברים בצורה רציונלית ובכל זאת, חשוב מאוד שגם תוכלו להבחין בתחושה הזאת שהדירה במרכז שכונת עיר ימים מתאימה לכם ושאתם מרגישים בה טוב, חמים ונעים, גם אם בשלב הראשון אתם לא יכולים להניח את האצבע על הסיבות לכך. על כל אלה צריך להוסיף כמובן את הפרמטרים של מיקום, קומה, זמינות של שירותים עירוניים, קירבה למקום העבודה וכדומה וגם לכל אלה אתם רוצים להתייחס בהחלטתכם.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.